راهبند ⭐️قیمت راهبند و خرید راه بند⭐️تولید کننده انواع مدل راهبند برقی، اهرمی

تماس با آپامه صنعت

انواع مدل راهبند آکاردئونی

ایجاد نظم در کنترل ورود و خروج افراد و اجسام بوسیله راه بند انجام می شود.

درود بر همه شما دوستان و بزرگواران که منت بر سر بنده حقیر گذاشتید و اومدید در سایت گروه صنعتی آپامه و مقالات و عکس و فیلم های مارو می بینید و یا میخواهید از فروشگاه ما خرید کنید اول به شما بگم که خیلی راحت هر وقت از شبانه روز بدون نیاز به تماس با واحد فروش ما میتونید از فروشگاه ما خرید کنید که اهمیت این کار برای ما محترم شمردن حقوق شما مصرف کننده گرامی هست حتی اگر فقط میخواهید بدانید که چقدر باید هزینه کنید تا از محصولات ما استفاده کنید .

خیلی راحت بازم برید توی فروشگاه محصولات مد نظر رو انتخاب کنید و در نهایت پیش فاکتور صادر شده در لحظه خودتون رو مشاهده کنید این قابلیت ها به شما کمک میکنه بتونید راحت هر چی که میخواهید با هر قیمتی رو ببینید و امیدوارم هر وقت احساس کردید سایت ما در نقطه ای دچار ضعف است آن را با ما در ارتباط بگذارید تا ما بتونیم راهکار جدیدی رو برای این مطلب تدارک ببینیم، برای اینکه بتونید راحت وارد فروشگاه بشید روی لینک راهبند زیر کیلک کنید:

راهبند

سوالات در مورد مباحث راهبند به خودی خود خیلی زیاده و متاسفانه فرصت پرداخت به آن مطالب کم ولی حالا اومدیم باهم یک دور بصورت کامل مزیت و معایب راهبند های مختلف رو بررسی کنیم که ببینیم چی به درد کجا میخوره البته بازم خیلی سلیقه در این داستان مهمه شاید یک جا راهبند بازویی نیاز باشه ولی راهبند آکاردئونی برقی هم بشود استفاده کرد حالا با ما همراه باشید تا به شما بگم برای این مواقع چه کنیم به مشکل نخوریم و یه خرید خوب داشته باشید تا بتونید چند سالی از راهبند مورد نظرتان استفاده کنید خیلییییییی پرحرفی کردیم ببخشید .


خیلی ها فکر میکنند راه بند ها با هر نوع تکنولوژی حدودا 30 سال است که به بازار آمدند اما باید بگم که تکنولوژی ساخت سازه های نوین از 30 سال پیش رو به پیشرفت است ولی در کمال ناباوری از ۲۵۰۰ سال پیش و یا شاید قبل تر از آن هم در ایران باستان از راه بند استفاده می کردند. واژه راهبند به طور کلی از دو بخش راه و بند تشکیل شده که در فرهنگ لغت دهخدا اینگونه به آن پرداخته شده 

نقل قول دهخدا 
راه بند. [ ب َ ](نف مرکب ) که راه بندد. کسی یا چیزی که راه را مسدود کند. (فرهنگ نظام ). سرراه گیرنده . مانععبورشونده :
سگ من گرگ راه بند من است
بلکه قصاب گوسفند من است

بله دقیقا کسی یا چیزی که مانع ورود غیر مجاز می شود اما این که در سالیان دور از چه چیز های برای بستن معابر استفاده میشده قطعا به زیبایی و شمایل امروز نبوده و افرادی هم که از آن ها استفاده می کردند هم قطعا بسیار اذیت می شدند ولی با پیشرفت تکنولوژی قطعا سازه ها رو به سوی پیشرفت پای گذاشته اند و بسیار مرغوب شدند . شاید بتوان گفت قبل ساخت راهبند های برقی برترین گزینه ساخت راهبند بازویی سیم بکسلی بود که به وسیله یک گیربکس و حرکت سیم بکسل کار میکرد . این سازه ها ساختش زیاد تخصص نیاز نداشت بوم این راهبند ها از جنس لوله اهن بود و روی زمین بدنه اش رو پیچ میکردند تا نفری که در نگهبانی است با حرکت سیم بکس بتواند از ورود و خروج غیر اصولی افراد جلوگیری کند .

اما در ایران هم ساخت سازه های نوین از اوایل دهه ۸۰ شروع شد جایی که دیگر برای بستن درب پارکینگ های عمومی یا پارکینگ بیمارستان و مکان های نظامی نمی شد از راهبند های میله آهنی دستی استفاده کرد چون هم نیروی جداگانه خود را می خواست هم خطرات بسیاری زیادی داشت برای مثال خوردن بوم راهبند بر سر افراد و یا خودرو ها و یا خستگی زیاد برای نگهبانان که وظیفه بالا پایین برو دستگاه را دارند . اما با روی کار آمدن سیستم های برقی نگهبانان آسوده تر شدند و تمرکز بهتری برای انجام کار های خودشان پیدا کردند. 

انواع مدل سازه جدید راهبند

سازه های جدید به 7 دسته تقسیم میشدند :

  1. راهبند آکاردئونی 

  2. راهبند بازویی

  3. راهبند امنیتی

  4. راهبند نفر

  5. راهبند زنجیری

  6. فنس

  7. راهبند ثابت 

خوب بریم که بپردازیم به جز جز این مدل راهبند ها .

راهبند آکاردئونی

راه بند های آکاردئونی از واژه آکاردئون که یک لغت فرانسوی هست گرفته شده به واسطه اینکه سازهای آکاردئونی با فشار دست باز و بسته می شوند.راه بند های آکاردئونی هم همین سازوکار رو دارند و با فشار دست و یا فشار الکتروموتور می توانند بازو بسته شوند اما راهبند های آکاردئونی انواع مختلفی دارند :

  1. سبک

  2. نیم سنگین 

  3. سنگین 

راهبند آکاردئونی XGT

راهبنذ اکاردئونی دستی

راهبند های آکاردئونی سبک اصولا به دستگاه هایی گفته میشود که برای جابجایی به وسیله یک خانم هم کار ساده باشد و دچار مشکل نشود برای همین قضیه این مدل راهبند های آکاردئونی نام قابل حمل را به خود میگیرند چون از بافت های سبک تری تشکیل شده اند در فروشگاه راهبند میتواند بر از راهبند XGT برای این مصارف استفاده کنید این موارد بواسطه نبود خم های U سنگین قدرت جابجایی بالایی نمیخواهد و هر جا میتوانید از آن ها استفاده کنی. 

مزایای راهبند آکاردئونی XGT

  1. جا به جایی راحت 

  2. قیمت اقتصادی 

  3. مدت زمان ساخت کمتر ۳روز 

معایب راهبند آکاردئونی XGT

  1. مقاومت پایین در برابر ضربه 

  2. مقاومت پایین در برابر باد 
  3. احتمال سرفقت در فضاهای باز بدون نگهبان 


این سازه های در ساختار های یک طرفه و دوطرفه و از وسط بازشو میتواند کارا باشد و شما براحتی مسیرتان را کنترل کنید ارتفاع این سازه ها از ۱۰۰ سانتی متر تا ۱۴۰ سانتی متر استاندار می باشد .


راهبند آکاردئونیXGD

راهبند اکاردئونی دستی
نوع دوم راهبند آکاردئونی دستی از مدل اول سنگین تر است و برای جا به جایی زیاد مناسب نیست چون تعداد تسمه های این سازه بیشتر می شود و برای همین فقط آن را میتوان به یک طرف ثابت کرد و از سمت دیگر بوسیله چرخ حرکت داد این راهبند های از هر طرف تا ۵ متر میتواند تولید گردد و ارتفاع های آن ها نیز ۱۲۰ سانتی متر و ۱۵۰ سانتی متر و ۱۹۰ سانتی متر می باشد .اما نیاز افراد به این سازه در کجا حس میشود؟

در یک سری مکان ها اگر بخواهیم از محافظت بیشتر و زیبایی بیشتری از کار بگیریم و جابه جایی برایمان ملاک نیست، دقیقا زدید به هدف همین موردی مناسب با قیمت ارزان تر نسبت به مدل های سنگین .

این سازه ها یک مزیت خوب دارند و زیر راهبند تا حدودی زیادی پوشیده است و افراد به سختی از زیرش عبور میکنند و نیاز های افراد را رفع میکند ولی بازم دقت کنید که موقه خرید مستقیم وارد لینک خرید راهبند های آکاردئونی دستی XGD بشید تا بتونید یه خرید ایده آل داشته باشید .

راهبند آکاردئونی SHG

خب خیلی وقت ها ما راهبند را میگذاریم تا نتیجه مطلوب بگیریم یعنی از ورود افراد جلوگیری کنیم حالا اگر در جایی ماشین یا افراد به آن راهبند ضربه وارد کنند تکلیف چیست آیا آسیب میبینند یا خیر ؟
تکلیف طول های بلند چیست ؟

در مدل های سبک بدلیل استفاده از متریال سبک برای جابجایی و مقرون به صرفه بودن ما سعی در استفاده از تسمه های 25*10 داریم ولی در مواردی که امکان آسیب و برخورد خودرو نیز هست باید از لینک های قوی تر استفاده کرد و از خم های یو شکل که هر چند خم در میان گذاشته میشود تا در صورت برخورد آسیب کمتری به راهبند آکاردئونی دستی وارد شود این خم های یو شکل از قوطی های 40*40 هستند با ضخامت مناسب تا بتواند جلو ضربه را بگیرد حالا یک مثال بزنیم از این که این مدل راهبند باید کجا قرار بگیره .

برای مثال شهرداری را در نظر بگیرید که میخواهد فضای بین میدان را برای راهنمایی و رانندگی بپوشانند تا تردد خودرو ها را کنترل کند و طول کار هم ۲۰ متر است در این صورت ما دو مورد پیش رومون داریم یک مطلب طول بلند است و یک مطلب آسیب دیدن دستگاه است چون در فضای شهری و در برخورد با خودرو هاست.  بهترین گزینه استفاده از راهبند های اکاردئونی دستی مدل های سنگین و نیم سنگین است که هر کدام فاصله خم های مشخص دارد تا بتواند بسته به معابر مورد استفاده شود در ادامه چنتا عکس زیبا ببینیم که چجوری میشه این فضا ها رو بست .

راهبند اکاردئونی
همان طور که میبینید فضاهای بزرگ رو میتونید خیلی راحت ببندید برای خرید مدل های مختلف راهبند HGD و SHGD رو کلماتش کلیک کنید تا مستقیم وارد سامانه خریدش بشید و پیش فاکتور بگیرید و اگر خوشتان اومد برید توی دارگاه پرداخت و تمامممممم خرید کامل شد.

راهبند EGD 

از هر چه بگذریم سخن تکنولوژی خوش تر است !!!!
آره دقیقا درسته تکنولوژی باعث پیشرفت بشر در سالیان اخیر شده یکی از این پیشرفت ها در صنعت راهبند آکاردئونی بدست اومد جایی که گروه صنعتی آپامه به عنوان نخستین تولید کننده این مدل دستگاه ها در ایران به صورت اختصاصی توانست جواب گوی بازار باشه و خیلی از مشکلات رو حل کنه .
فکر کنید یک فضا کارخانه ای دارید که درب اون حدود ۱۲ تا ۲۰ متر است. خب اولین گزینه استفاده از درب برای این پوشش است ولی آیا درب جوابگوی این ساختار است ؟درب به آن بزرگی چه میزان اصطلاک دارد ؟

قطعا نمیتوان از درب های به این بزرگی برای مصارف کارخانه ای استفاده کرد یافضایی را در نظر بگیرید که دائم باید باز و بسته بشه یا کارخانه ای را نظر بگیرید که فضا برای ریلی شدن درب ندارد و فقط میشه از درون دهانه استفاده کرد پس حتما به ذهن شما هم ساختار درب آکاردئون میفته و قطعا هم تصمیم درستی گرفته اید .چنتا عکس زیبا از راهبند آکاردئونی اتوماتیک ببینیم که یه توضیح کامل در رابطه با ساختار آن ها به شما بگم .

راهبند اکاردئونی برقی

این راهبند ها میتواند به صورت تک لنگه و دولنگه از وسط بازشو مورد استفاده قرار بگیرد و فضا های ساختاری تا بلندای ۳۰ متر را پوشش دهد و به فضای بسیار کمی برای جمع شدن نیاز دارد چون ساختار زیبای آکاردئون این قابلیت را به شما میدهد اما این راهبند ها دیگر با چرخ لاستیکی کار نمیکنند قبل از نصب راهبند زیر سازی باید طبق نقشه ها به خوبی انجام شود تا راهبند توسط بلبرینگ ها و چرخ های آهنی روی میلگرد ۲۰ حرکت کند چون این جور حرکت کردن ها باعث میشه چرخها کج نشه و از مسیر منحرف نشه . حالا چند مورد عکس از زیر سازی ببینیم تا بدونیم با چی طرف هستیم .

راهبند آکاردئونی برقی


یکی از نکات قابل توجه در ساختار راهبند آکاردئونی برقی زیبایی منحصر به فرد آن و قابلیت تردد بالای این سازه هاست که باعث میشه درب شما شمایلی آراسته به خود بگیرد و تردد بالایی را جواب گو باشد این ساز در ۳ ارتفاع استاندارد ۱۲۰ سانتی متری و ۱۵۰ سانتی متری و ۱۸۰ سانتی متری با طول گام های استاندارد مورد استفاده قرار میگیرد و ساختاری لوزی شکل و یا اصطلاحا زنبوری میسازد. یک نوع خاص از سازه های راهبند آکاردئونی برقی وجود دارد که باعث عدم ورود احشام نیز میشود در این حالت بین آکاردئون ها یک ورق با ضخامت استاندارد وجود دارد که با لیزر به صورت دقیق مشبک میشود تا هم زیبایی داشته باشد و هم مقاومت سازه را بالا ببرد 

راهبند اکاردئونی اتوماتیک

راهبند آکاردئونی AVB

اما بریم سراغ راهبند محبوب اکثر مکان ها به دلیل ساختاری که دارد و هزینه به مراتب ارزان تر و زمان ساخت کوتاه تر؛ بله راهبند بازویی یا راهبند اهرمی این سازه ها در سالیان قبل از پیشرفت صنعت نیز به صورت های دستی با میله های آهنی ساخته می شد ولی در حال حاضر واردات این محصول از کشور چین و ایتالیایی در ایران وجود دارد وبرند های ایرانی محبوب و قدرتمند ماننده AVB.BR هم در کنار این سازه ها قدرت نمایی میکند.

  این سازه ها از یک بدنه و متعلقات موتور ، مدار و گیربکس تشکیل شده و یک پایه انتهایی ثابت یا متحرک و بوم راهبند اهرمی نیز جز این موارد هستند .این دستگاه ها بسته به نوع تردد محدودیت ارتفاع و باد خیز بودن منطقه به فروش میرسد ولی مهم ترین نکته در تردد این دستگاه این است که چون خیلی از دستگاه ها تردد صنعتی ندارند و برای محل هایی با تردد پایین بسته میشوند ولی متاسفانه پیمانکار به خاطر فروش راحت خود میگوید این دستگاه صنعتی است ولی در حقیقت ساختار صنعتی نیازمند موتور و گرباکس مقاوم است در برابر تردد ؛

 پس باید در نظر بگیریم چه راهبند چه موتوری دارد. اغلب راهبند های وارداتی موتورهای ۶۰ تا ۱۲۰ وات دارند ولی تعداد معدودی از آن ها دار موتور های ۳۰۰ وات هستند ولی در ساختار راهبند های گروه صنعتی آپامه موتور ۷۵۰ وات ۳ فاز صنعتی بهمراه گیربکس های مرکب کوپل شده بهم دیده می شود. از مزیت های دیگر راهبند های بازویی این شرکت می توان به نوع مدار دستگاه اشاره کرد که از ساختار اینورتر و plc پشتیبانی می کند و اصطلاحا مغز دستگاه هوشمند است این کار باعث فرمان پذیری بهتر سازه می شود. 


راهبند

اما آیا راهبند بازویی در همه جا صحیح استفاده میشود؟

باید گفت در یک سری از مسیر ها باید از راهبند های بازویی فنس دار استفاده کرد چون نباید از زیر دستگاه چیزی عبور کند تا امینیت سایت های مختلف تامین شود و خدایی ناکرد افراد و احشام نیز وارد این محل نشوند .


راهبند Svb

یکی از جدید ترین نوع سازه هایی که بشر به خود دیده استفاده از راهبند های امنیتی برای مسدود کردن معابر است .
راهبند های امنیتی دارای چندین ساختار است ولی در همه موارد هدف سد کردن خودروهای تروریستی به داخل آن مجموعه هاست برای مثال یک مجموعه نظامی می خواهد از حمله خودرو های عامل ترور در امان باشد پس بایستی به سراغ این سازه ها برود که بتواند نیاز آن ها را برآورده کند البته باید گفت این سازه ها بسیار گران قیمت تر از راهبند بازویی و آکاردئونی هست و فقط ساختار امنیت را پوشش میدهد.راهبند های امنیتی به دوسته کلی راهبند ستونی و راهبند صفحه ای تقسیم میشود که شما میتوانید جهت خرید به فروشگاه ما وارد شوید و خرید خود را نهایی کنید .

راهبند های ستونی یا بولارد به میزان استاندارد قطر و ارتفاع دارند و مواقع نیاز بوسیله جک هیدرولیکی که دارند از کف زمین بلند می شود و بالا می آیند .این سازه در دو حالت ورق آهنی و ورق استیل ساخته می شود و ضخامت ورق بسته به نوع کاربرد شما دارد که برای مکان امنیتی باشد یا مکان های تجاری و اداری جهت زیبایی .
ولی در حالت کلی میزان مقاومت ورق های استیل نسبت به ورق های آهنی در ضخامت های برابر بیشتر است اما هزینه سازه های استیل در برابر سازه های آهنی بمراتب بالاتر است زیرا کارکردن با ورق استیل ابزار الات خاص خود را می طلبد و هر کارگاهی قادر به ساخت آن نیست و لوله های استیل آن نیز به سادگی در دسترس نمی باشد.


راهبند امنیتی

راهبند های دفنی صفحه ای  نیز بسته به نوع کاربرد دارای ورق های متفاوتی هستند و دارای سینه های قوس دار جنگی یا بدون قوس هستند ولی ساختار زیبایی شناختی حکم می کند ورق دارای قوس باشد مگر اینکه بخواهید از ضخامت های بالای ورق استفاده کنید .این دستگاه ها بر روی صفحه های خودشان میتوانند حامل یک سری نیزه باشد تا هم حالت نظامی تر بگیرد هم زیبایی اش بیشتر شود .ساختار حرکت این دستگاه ها نیز بر حسب هیدرولیک یعنی فشار روغن است و در ساختار این دستگا ها از جک های هیدرولیکی قدرتمند استفاده می شود که استهلاک ساز نیز پایین اید.